زبان بدن

[cb:blog_page_title]

[cb:blog_slogan]

[cb:blog_page_title]

[cb:blog_title]
[cb:blog_page_title] [cb:blog_address]

 

مقدمه
هنگامی که برای نخستین بار در سمینار ۱۹۷۱ مطالبی در مورد «زبان بدن» شنیدم، آنچنان هیجان زده شدم که قصد داشتم مطالبی بیشتر در مورد آن بیاموزم. سخنران در مورد برخی از تحقیقاتی که پروفسور رِی بردویسل در دانشگاه لوییزیانا انجام داده بود، مطالبی نقل کرد که نشان می داد ارتباطات انسان بیشتر با استفاده از حرکات بدن، وضعیت اندام، طرز ایستادن و فاصله­ ی قرار گرفتن او انجام می گیرد تا روش­ های دیگر. من در آن زمان سال ها به کار فروشندگی با حق کمیسیون مشغول بودم و دوره های طولانی و فشرده ای را در زمینه ی تکنیک های فروش گذرانده بودم، اما در هیچ یک از این دوره­ها مطلبی در مورد جنبه­ ها با مفاهیم غیرکلامی برخوردهای رو در رو ذکر نشده بود.

تحقیقات شخصی من نشان داد اطلاعات مفید بسیار اندکی در مورد زبان بدن وجود دارد. هر چند در کتابخانه­ ها و دانشگاه ­ها اسنادی از تحقیقات انجام شده در این زمینه موجود بود، بیشتر این اطلاعات شامل دست ­نوشته­ ها و فرضیه­ های نظری دقیقی بود که به شیوه­ی عینی توسط افرادی که هیچ گونه تجربه ی عملی در برقراری ارتباط با افراد دیگر نداشتند و یا تجربه ای بسیار اندک در این زمینه داشتند، جمع آوری شده بود. این امر بدین معنا نیست که تلاش های آنها بی­ اهمیت است؛ بلکه تنها به این سبب که بیشتر این تحقیقات آنچنان فنی بود که هیچ نوع کاربرد عملی یا استفاده­ای برای افراد عامی مانند من نداشت. 

من در نگارش این کتاب بسیاری از تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان رفتاری برجسته را خلاصه کرده، آنها را با تحقیقات مشابه انجام گرفته توسطسایر افراد در حرفه های دیگر - جامعه شناسی، انسان شناسی، حیوان شناسی، آموزش، روان پزشکی، مشاوره خانواده، مذاکره ی حرفه ای و فروش - ترکیب نمودم.
این کتاب همچنین شامل بسیاری از ویژگی های «فنی» به دست آمده از تعداد بی شماری از حلقه های ویدیویی و فیلم های تهیه شده توسط خودم و دیگران در استراليا و خارج از کشور است. جز این، دربردارنده ی برخی از تجربه ها و برخوردهایی است که طی پانزده سال گذشته با هزاران نفر داشتم، با آنها مصاحبه نمودم، استخدام کردم، آموزش دادم و مدیریت کردم و کالا یا خدماتی به آنها فروختم.
این کتاب نه آخرین اثر در مورد زبان بدن است و نه شامل هیچ یک از فرمول های جادویی وعده داده شده در برخی از کتاب های موجود در کتاب فروشی ها. هدف از نگارش این کتاب این است که خواننده را از علایم و نشانه های غیر کلامی آگاه تر نموده، نشان دهد افراد چگونه بدین وسیله با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.
این کتاب به جداسازی و بررسی هر یک از مؤلفه های زبان و حرکات بدن می پردازد، هرچند تعداد اندکی از این حرکات، جدا از سایر حرکات انجام می گیرند. در عین حال کوشیده ام از ساده سازی بیش از حد آن جلوگیری نمایم. با وجود این، ارتباط غیر کلامی، فرایند پیچیده ای است که شامل افراد، واژه ها، آهنگ صدا و حرکات بدن می شود. 
همواره افرادی وجود دارند که با ترس و وحشت دست شان را رو می کنند و ادعا می کنند که مطالعه ی زبان بدن تنها ابزاری است که از طریق آن می توان از علم و دانش به منظور استثمار یا سلطه بر دیگران و پی بردن به رازها و افکار آنها بهره برداری نمود.
...
 
 
عنوان: زبان بدن (چگونه از طریق حرکات بدن پی به افکار دیگران ببریم؟)
نویسنده: آلن پیر
مترجم: زهرا نسیمی
مشخصات نشر: قم: پدیده دانش، 1394.
نوبت چاپ: چهارم/1395
شابک: 9-06-6052-600-978


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: معرفی کتاببزرگسالان
برچسب‌ها: کتابزبانبدنزبان بدنجامعه شناسیانسان شناسیحیوان شناسسیروانروان پزشکیمشاوره خانوادهمشاورهمشورتانان

تاريخ : جمعه 30 ارديبهشت 1401 | 13:40 | نویسنده : Za.Za.Me |

.: Weblog Themes By K 2 C O D :.